04.12.2018
[HTML]
Тест зимових шин у размірі 205/55 R16 за версією "Motor" (2018)
Тест зимових фрикційних шин провели експерти польського видання «Motor». У ньому взяло участь 8 моделей у розмірі 205/55 R16. Це єдиний в Польщі автомобільний журнал, який проводить незалежні і професійні випробування шин. За твердженням організаторів, ніщо, крім шинних тестів, не здатно надати кінцевому споживачеві більш надійну та об'єктивну інформацію про експлуатаційні характеристики моделей автошин. Випробування проводилися на засніженій, мокрій та сухій трасі.
Участниці
Випробування на снігу
«Снігові» тести проводилися за межами Польщі. Випробувальний трек розташовується на території колишнього аеропорту, який знаходиться у високих швейцарських Альпах. У період тестування температура повітря знаходилась в межах від -5 до -1 °С.
З метою виключення впливу сонячного світла на стабільність параметрів снігу і, як наслідок, на результати заїздів, було прийнято рішення тестувати шини в темряві, після заходу сонця і до раннього ранку.
Протягом тижня організатори проводили численні вимірювання всіх наборів шин. Кожен набір піддавався випробуванням по кожній дисципліни не менше семи разів. Крім цього використовувалися також і еталонні виміри, щоб усунути помилки, пов'язані зі змінами навколишнього середовища.
На укоченному снігу було проведено 4 випробування: гальмування, розгін, тягове зусилля та керованість. На підставі вимірів, експерти давали оцінку кожному результату (дуже добре, добре, задовільно і погано), що відповідає колірній лінійці.

Отримані дані переводилися в бали та заносилися в турнірну таблицю.
У «білих» тестах відзначилася Krisalp HP3 від торгової марки Kleber. Порадувала експертів якість нової моделі, яка виробляється в Польщі. Вона була найкращою на снігу, лише в одному випробуванні поступившись німецькій WinterContact TS 860.
Тести на асфальті
Випробування на асфальті проводилися на території центральної Німеччини. Перенесення тестів у сусідню країну пов'язане з відсутністю необхідних умов у Польщі. Тут є спеціальні ділянки для випробувань з однорідним асфальтом, необхідне вимірювальне обладнання. Все це проходить строгий контроль та, при необхідності, заміну. Дана траса також використовується автовиробниками для поліпшення характеристик майбутніх моделей Audi, BMW, Mercedes, Porsche і ін.
Випробування на мокрому асфальті
На мокрому асфальті вимірювали гальмівний шлях, час проходження кола, бічне та максимальне прискорення, швидкість втрати зчеплення.
При проведенні даного блоку тестів була використана інфраструктура зі спеціальною системою зрошення. На вимірювальних доріжках є можливість підтримки глибини води на певному рівні. Так, при вимірюванні гальмівного шляху на мокрому асфальті, шар води підтримується на рівні 1 мм.
При проведенні випробувань по акваплануванню, глибина води сягала 9 мм. Рух автомобіля контролюється спеціальним пристроєм Rachelogic VBOX, яке враховує сигнал GPS на частоті 100 Гц.
На одній з таких доріжок проводять заміри, необхідні для отримання євромаркіровки. Найкращим чином проявила себе німецька TS 860.
Випробування на сухому асфальті
На сухому асфальті було проведено максимальну кількість випробувань.
Найбільш важливим критерієм для оцінювання якості їздових характеристик є вимір гальмівного шляху.
Найбільш важливим критерієм для оцінювання якості їздових характеристик є вимір гальмівного шляху.
Саме цей параметр безпосередньо впливає на здатність уникнути зіткнення. Найменший гальмівний шлях, а так само мінімальний час проходження кола показала німецька Conti.
Експерти оцінили поведінку шин під час руху. Їздові характеристики - це точкова оцінка характеристик поведінки шини. Дана оцінка є суб'єктивною, виставляється за спеціальною таблицею. Увага звертається на точність і швидкість рульових реакцій, стійкість руху по прямій, поведінку при максимальному зчепленні і ін. Найбільш збалансованою виявилася французька Alpin 5.
Найкомфортнішою, на думку експертів, виявилася німецька TS 860. Ще чотири моделі (Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Michelin) також показали хороший рівень комфорту.
Для вимірювання рівня шуму був використаний спеціальний прилад - сонометр. Вимірювали рівень шуму на двох швидкостях - 50 та 80 км/год. Найбільш «тихими» виявилися Kleber і Nexen.
Найекономічнішою з 8 претендентів виявилася Blizzak LM 001. На другому місці - WinterContact TS 860. Найбільша енергозатратна - Winguard Snow G WH2.
Підводимо підсумки
Тест був виграний високотехнологічним продуктом Continental WinterContact TS 860. Ця зимова шина показала себе як найбільш універсальна, безпечна і передбачувана на будь-якій з трьох поверхонь. Вона займає заслужене перше місце, набравши 296,4 бала. На другому місці з різницею в 4,6 бала - Goodyear Ultra Grip 9, яка показала себе досить сильно.