
Тест зимових шин у розмірі 205/55 R16 за версією Авто центру (2018)
11.12.2018 [HTML]Експерти популярного автомобільного видання Авто центр вирішили перевірити зимові шини у розмірі 205/55 R16, створені для експлуатації в країнах Центральної Європи.
В даному тесті взяло участь 10 моделей, велика частина яких добре відома автолюбителям.
Учасниці
- Continental WinterContact TS 860
- Dunlop Winter Sport 5
- Goodyear Ultra Grip 9
- Kleber Krisalp HP3
- Michelin Alpin 5
- Nokian WR D4
- Petlas SnowMaster W651
- Pirelli Winter SottoZero series 2
- Taurus Winter 601
- Sailun Ice Blazer WSL2
Примітно, але фахівці норвезького видання Auto Motor und Sport дещо раніше вже протестували деякі з цих моделей в цьому ж розмірі, а саме:
- WinterContact TS 860
- Ultra Grip 9
- WR D4
Тому у нас буде можливість порівняти результати цих трьох моделей у двох тестах.
Організатори тестів звертають увагу на той факт, що ціна європейських шин, як правило, нижча, ніж у скандинавських моделей. Це пов'язано з більш складною рецептурою компаунда, використанням особливих прес-форм. З огляду на вартість виготовлення шипів, робіт по заводській ошиповці, можна припустити, на скільки вартість за одну шиповану шину буде вищою.
Для порівняння організатори вирішили включити в випробування скандинавську шину вітчизняного виробника за доступною вартості Premiorri ViaMaggiore.
Випробування на льоду і снігу
Лід
Багато експертів, що тестують шини, призначені для експлуатації в країнах Центральної Європи, проводять випробування на трьох поверхнях (сніг, мокрий і суха дорога).
Але фахівці Авто центру, вирішили влаштувати екстремальні випробування, піддавши учасниць тестуванню на відполірованому льоду. Це дозволить порівняти результати шипованої шини вітчизняного виробництва з фрикційними моделями, представленими в різних цінових сегментах.
Так в розгоні та гальмуванні ефективність шипованої шини вища - гальмівний шлях на метр коротше, розгін до 30 км/год відбувається на 0,2 с швидше.
Дійсно високий результат показала Winter 601, випередивши преміальну WinterContact TS 860 на кілька сантиметрів. Третьою серед основних учасниць стає фінська WR D4.
У розгоні кращою серед нешіповок - німецька Conti, за нею фінішує Nokian, потім Goodyear.


Найкращий час проходження кола показала італійська Winter SottoZero series 2, відірвавшись від інших учасниць на частки секунди. В даному випробуванні ViaMaggiore прийшла другою. Слідом за нею - TS 860 та WR D4.
Керованість на льоду судді оцінювали суб'єктивно. Враховували поведінку авто при їзді по звивистій трасі, швидкість проходження фігур при «переставці».


На друге місце в крижаних випробуваннях виходить WR D4.
Примітно, що більшість шин заробили в даному блоці від 30 до 36 балів. Останні 3 місця дістаються Winter 601, Winter Sport 5 та SnowMaster W651, що набрали, відповідно, 26, 25 і 20 балів.
Сніг
На снігу організаторами було проведено 3 випробування: гальмування, розгін та керованість.
Умови проведення не відрізнялися від випробувань на льоду. Єдина різниця, що швидкість, з якою починалося гальмування, і до якої необхідно було розігнатися була 40 км/год, а не 30.
Отримані результати дуже схожі. У розгоні і гальмуванні перше місце дістається «шиповці». Але підтвердити своє лідерство при виставленні суб'єктивної оцінки за керованість вона не може.
Друге місце в гальмуванні займає Krisalp HP3, у якій дистанція коротше всього на 7 см. Третє місце ділять дві моделі - TS 860 та Ice Blazer WSL2.
У розгоні друге місце після шипованої Premiorri дістається Nokian, а третє знову поділяють дві моделі TS 860 та Ice Blazer WSL2.



Організатори звертають увагу, що бюджетна китайська шина на льоду і снігу показує результати на рівні преміальних покришок. Подивимося, чи зможе вона втриматися на такому ж рівні і в випробуваннях на асфальті.
За результатами другого блоку по одному балу відокремлює лідерів гонки. Так, на першому місці виявляється шипована ViaMaggiore. Друге місце ділять фінська WR D4 та китайська Ice Blazer WSL2, а Continental, Goodyear і Kleber поділяють в рейтингу третє місце.
Експерти звертають увагу на досить низький результат Alpin 5. Вона у всіх випробуваннях отримала практично мінімальний бал. Час розгону у неї виявилося найбільшим.
Випробування на асфальті
Мокра дорога
Одне з найважливіших випробувань на мокрій дорозі - це гальмування. Недавній лідер гонки, шина з шипами ViaMaggiore, свій блискучий виступ завершила. В жодному з наступних випробувань вона не змогла піднятися на призове місце.
Найменший гальмівний шлях на мокрому асфальті показують Dunlop, Goodyear і Conti.
У наступних випробуваннях на поперечні властивості та керованість трійка лідерів залишилася без змін. Найвищий бал за керованість отримали також ще дві шини - Alpin 5 і WR D4.


Ще одне важливе випробування на мокрій дорозі - стійкість до спливання.
Тут очевидним переможцем стає французька Michelin. За нею в рейтингу йде Kleber та Conti.


Найбільший бал за випробування на мокрій дорозі змогли показати відразу 4 шини:
- WinterContact TS 860
- Winter Sport 5
- Ultra Grip 9
- Alpin 5
На один бал менше набрала WR D4. З результатом в 31 бал пройшла блок випробувань на мокрій дорозі Krisalp HP3. Решта моделей набрати 30 балів не змогла. Найменші 19 балів заробила шипована шина.
Суха дорога
Випробування на сухій дорозі суттєво не змінили розстановку учасниць в турнірній таблиці.
І хоча німецька TS 860 була найкращою в гальмуванні і керованості, вона дійсно показала себе як найзбалансованіша з усіх шин.


Споживчі характеристики
За гучність та опір коченню Conti також отримала високі бали. Такою ж «тихою», але не економічною виявилася Alpin 5. Найбільш економічною стала WR D4, отримавши за гучність на один бал менше, ніж TS 860 та A5.


Результати останнього, четвертого, блоку, на сухому асфальті виглядають так:
Підводимо підсумки
Даний тест показав, що лідерами серед зимових нешипованих шин в розмірі 205/55 R16 є три популярні моделі:
- Continental WinterContact TS 860
- Nokian WR D4
- Goodyear Ultra Grip 9
Німецька Conti і фінська Nokian набрали однакову кількість балів, розділивши 1 та 2 місце. Як відзначають експерти, TS 860 має більш збалансовані характеристики. У порівнянні з іншими шинами вона більш надійна на льоду і мокрій дорозі.
На снігу та сухому асфальті очевидним лідером є Nokian.
Ultra Grip 9 дещо поступається двом переможцям даного випробування, хоча досить впевнено поводиться на мокрій дорозі.
Порівнюємо з тестом від Auto Motor und Sport
Щоб краще розібратися в перевагах кожної з призерів гонки, порівняємо результати з іншим тестом.
Норвезьке автомобільне видання Auto Motor und Sport також тестувало зимові шини в розмірі 205/55 R16. Незважаючи, на деякі розбіжності в програмі випробувань, ми взяли для порівняння 8 основних дисциплін.
Виставлені оцінки додатково виділили кольором, де 1 - це кращий результат, а 3 - найгірший.
З таблиці видно, що шини мають передбачувану поведінку на снігу, мокрому та сухому асфальті, не залежно від того, в якій країні і якими експертами проводяться випробування.
Спираючись на ці дані, приходимо до висновку, що TS 860 все ж таки трохи сильніша, ніж WR D4.
Якщо Ви сумніваєтеся, яку шину підібрати до свого автомобілю, скористайтеся допомогою наших консультантів.