Хоч у нас в країні не суворий північний клімат, зима у нас буває не передбачувана. А іноді, нехай ненадовго, підносить такі сюрпризи, як 30-ти градусний мороз і сніг по коліно. Через такі мінливі ситуації, коли на дорозі то сухий асфальт, то ожеледь, то сніжна каша, фрикційні покришки скандинавського типу мають у нас достатню популярність. А деякі преміум шини показують себе навіть краще, ніж дешеві шиповані.
Крім цього, у нас на дорогах також можна часто зустріти автомобілі класу SUV, або ж як їх іноді кличуть в народі - паркетники. Особливість таких автомобілів полягає в тому, що вони важче, більше, а повний привід мають не завжди. Навіть якщо у машини буде повний привід, він може виявитися обмеженим, без позашляхових здібностей, так би мовити. Через такі особливості, шини, які встановлені на SUV-ах повинні мати високі зчіпні характеристики, щоб зрушити транспорт з місця і вчасно його зупинити.
Учасниці
Для перевірки, як поводяться скандинавські SUV покришки в зимових умовах, були відібрані 9 моделей від преміум до бюджетних варіантів:
З новинок в цьому списку є Hakkapeliitta R3 SUV. За характеристиками покришки мали індекс швидкості від Q (160 км/ч) до Т (190 км/ч), індекс навантаження від 97 (730 кг) до 102 (850 кг). Ще хочеться відзначити глибину протектора, вона була не менше 8,3 мм, а у Maxxis Presta SUV склала аж 11 мм. Дане значення дуже важливо, коли покришці потрібно максимально швидко і ефективно прибрати воду або снігову кашу з плями контакту. Чим менше глибина протектора, тим гірше шина буде з цим справлятися.
Випробування
В тести входили: оцінка гальмування, керованості, поперечного зчеплення, розгін, аквапланування, економічність.
Гальмівні властивості
На льоду, який був попередньо «відполірований» і мав гладку текстуру, гальмувати починали на швидкості в 30 км/ч. На злегка укоченому снігу початкова швидкість була 40 км/год. На мокрому і сухому асфальті починали гальмувати зі швидкості в 80 км/ч. У цьому тесті краще за всіх показала себе Goodyear UltraGrip Ice2 зайнявши перші місця, поступившись лише гальмування на льоду Cordiant Winter Drive PW-1.
Керованість
Керованість оцінювалася суб'єктивно, адже кожному водії подобаються різні стилі водіння. Дану оцінку виставляли при проходженні звивистій траси на льоду, снігу, мокрому і сухому асфальті і результат залежав від швидкості проходження треку і поведінки автомобіля в процесі тестування. Тут, в кожному разі, переможці були різні.
Поперечний зчеплення
Оцінку в цій дисципліні виставляли тільки для крижаної траси і мокрого асфальту. Кінцевий результат оцінювали виходячи з часу проходження треку. На льоду краще за всіх себе показала Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, а на мокрому асфальті перемогла Continental ContiVikingContact 6.
Розгін
У цьому випробуванні брали участь тільки сніг і лід. На льоду засікали час розгону від нуля до 30 км/год, а на снігу до 40 км/ч. Швидше за всіх на крижаній дорозі розігналася Cordiant Winter Drive PW-1, витративши на це 6,21 с. На снігу самою «прудкою» виявилася Pirelli Winter Ice Zero FR, відірвавшись всього на одну десяту секунди з результатом 5,3 с.
Аквапланування
В даному випробуванні вимірювали швидкість, при якій автомобіль переходить в аквапланування. Краще за всіх з цим впоралася Goodyear на максимальній швидкості в 70,4 км/год. Гірше за всіх себе показала Nitto NTSN2 показуючи початкові ознаки аквапланування при швидкості в 61,5 км/год.
Економічність
Економію палива оцінювали виходячи з опору коченню. У UltraGrip Ice2 цей показник краще за всіх - 6,61. Самою «ненажерливою» стала Maxxis Presta SUV з показником 9,46.
Результати
Незважаючи на те, що Goodyear UltraGrip Ice2 показувала себе добре в гальмуванні і акваплануванні, вона зайняла друге місце. Перше місце зайняла новинка Nokian Hakkapeliitta R3 SUV показуючи відмінні зчіпні властивості і стійкість. Пілоти-випробувачі відзначають, що її характеристики добре збалансовані. Останнє місце посіла Nitto NTSN2. У неї відзначили погані гальмівні властивості на льоду і мокрому асфальті, а також досить погану керованість. Всі результати можна подивитися в таблиці нижче: